Aberdeen F.C.

 

Stadium Information

Club

Aberdeen F.C.

Stadium

Pittodrie Stadium

Address

Aberdeen 

Scotland

Club / Stadium Contact for Disabled Supporters

Name

Peter Roy

Telephone number

01224 631903

Email address

Website address

Disabled Supporters Group

Contact Name

Telephone number

Website address

Access Information for Disabled Supporters

Getting there and Parking

 

L’aeroporto di Aberdeen è collegato a varie destinazioni nazionali ed internazionali. La stazione ferroviaria di Aberdeen fa parte della rete ferroviaria principale del Regno Unito ed ha collegamenti frequenti con le maggiori città. La National Express collega Londra due volte al giorno con un servizio di autobus. Vi è poi un buon servizio di autobus urbani.

 

Il parcheggio accessibile è situato a 20 metri dall’ingresso principale. Non è richiesto il permesso di parcheggio, è necessario però porre ben in vista il contrassegno azzurro. 

Getting a Ticket

 

I biglietti per gli accompagnatori sono gratuiti ma è necessario presentare una prova della disabilità. Per ulteriori informazioni sull’acquisto dei biglietti è necessario rivolgersi al club. 

Spectator Viewing areas

 

Wheelchair user

Ci sono 26 posti per i tifosi di casa in sedia a rotelle; essi sono collocati nelle tribune Donald e Merkland. La visuale è buona, i posti sono coperti e non ci sono ostacoli alla visuale. Il club fornisce un biglietto omaggio per gli accompagnatori che si possono accomodare accanto ai disabili in sedia a rotelle.

Ci sono inoltre 7 posti nella tribuna Sud per i tifosi ospiti in sedia a rotelle. La visuale è buona ma può essere disturbata dagli assistenti nella fase di riscaldamento. Gli accompagnatori possono prendere posto accanto ai tifosi in sedia a rotelle. 

 

Blind and partially sighted

Ci sono 44 posti riservati ai tifosi non vedenti o ipovedenti in una sezione della tribuna Richard Donald. Questi posti si trovano nella parte per il pubblico generale. La visuale è buona ed i posti sono coperti. I cani guida sono ammessi allo stadio. 

 

 

Ambulant disabled

Nella tribuna Merkeland Family si trovano 300 posti per i disabili deambulanti. Le poltrone, più ampie e dotate di braccioli, hanno spazio addizionale per le gambe e la visuale è buona. Gli accompagnatori si possono accomodare accanto al tifoso disabile. 

Amenities

 

Nella sezione dei tifosi della squadra di casa ci sono 3 servizi igienici accessibili; è necessaria la chiave per potervi accedere. L’accesso a tutti e tre i servizi è senza variazioni di livello, con corrimano e spazio sufficiente per un disabile in sedia a rotelle e per l’accompagnatore.

 

C’è un servizio igienico addizionale nella sezione ospiti.

 

Per ulteriori informazioni sui servizi a disposizione contattare il club. 

Services

 

Per maggiori informazioni sui servizi contattare direttamente il club.

Useful Publications and Policies

 

Per un'ulteriore guida, consultare l'opuscolo "Accesso per tutti", la guida alle buone pratiche della UEFA e di CAFE per la creazione di stadi accessibili e  esperienze di trasferta, disponibile qui in 13 lingue.

FANS COMMENTS - HAVE YOUR SAY!

 

Have you visited this stadium recently? If so, please share your match day experience by posting your comments in the section below.

 

Please tell us about your match day experience - what was good, not good or could be improved.

 

Please upload any photos or any documents that help to explain your match day experience.

 

Your comments are important and will assist other disabled fans planning to visit this stadium and may help the stadium or club to improve its existing facilities and services. If you prefer, you can also post your fans comments anonymously.

 

Please note – To ensure comments posted are without malice, they are authorised by CAFE before being published on this website.

 

If you require assistance in using this section, please contact us by email at info@cafefootball.eu or send us a tweet@cafefootball or telephone +44(0)20 8621 2405 or Skype us at cafe-football and we will be pleased to help.

 

Translations provided automatically by Google

 

Comments

William Paterson, Rangers fan

Match: N/A

Published: 3/6/2013

 

Pittodrie is without doubt one of the worst grounds in Scotland when it comes to facilities for visiting wheelchair fans, complete lack of shelter, entirely open to the elements, no access at all to food and drink, although there is a Radar key operated toilet close by.

Once again appeals for a bit of common sense to prevail are met with a mixture of silence, derision and contempt and the occasional "Only doing my job". This season it's slightly worse than previous seasons because Aberdeen have decided to sell the tickets in the front two rows which they previously cordoned off which means the view of the bottom corner is completely obscured.

 

02/12/2010 11:21:28

Would you like to contact CAFE about this comment? - click here - to send an e-mail

Add new comment

Which match did you attend?
Note: your e-mail address or phone number will NOT appear publicly on this or any other page on this site. It is merely required by CAFE should we need to contact you about the comment in the future.
You can upload a photo of your view in the stadium to help inform other users.
Files must be less than 128 MB.
Allowed file types: png gif jpg jpeg.
Files must be less than 4 MB.
Allowed file types: pdf doc docx.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.